Title

Lead

Sum

En Morgan er unik i ordets rette forstand. De klassiske roadsterne som ruller ut av fabrikken i Malvern er alle bygget for hånd, rundt en ramme av ask og med stål-chassis. Da Aero-modellen ble lansert i 2001, var det den første nye Morgan-konstruksjonen siden 1948. At det gamle produksjons-konseptet fortsatt lever i beste velgående og tradisjonene føres videre fra generasjon til generasjon, gjør den lille fabrikken til noe helt spesielt.

Siste nytt

Modeller

  • +
  • 1

    /

    0

  • 1

    /

    0

  • Om Classic
  • Se tester
  • Se filmer

Classic

De klassiske roadsterne er Morgans fremste tradisjonsbærere. Både designet og grunnkonstruksjonen har vært mer eller mindre uforandret siden den første Morgan +4 kom på markedet i 1950. Det er gjort tilpasninger i løpet av årene, blant annet for å bedre ytelsen og selvfølgelig for å oppfylle moderne sikkerhetskrav.

Autocar

The evocative Morgan Plus 8 Speedster appeals to both head and heart, and even its high price doesn't dull the shine

x

EVO

kg.jkhgf

  • +
  • 1

    /

    0

  • 1

    /

    0

  • Om 3-Wheeler
  • Se tester
  • Se filmer

3-Wheeler

3-wheeler er en hyllest til Morgans røtter som bilprodusent – den spesielle konstruksjonen var utgangspunktet for etableringen av selskapet i 1910. Dagens modell er likevel noe ganske annet enn Morgans aller første trehjulinger. For med en vekt på bare 550 kilo, en toliters luftkjølt motorsykkelmotor og kraftoverføring gjennom en femtrinns girkasse, har Morgan 3-wheeler fartsressurser som en fullblods racer.

Ingen tester

Ingen filmer

  • +
  • 1

    /

    0

  • 1

    /

    0

  • Om Aero
  • Se tester
  • Se filmer

Aero

Aero-serien er Morgans nyeste konstruksjoner og leveres i to utgaver – åpne Aero Supersports og Aero Coupe. Selv om designet er basert på de klassiske roadsterne, er Aero-modellene avanserte supersportsbiler, bygget for å gi et høyt komfortnivå samtidig som den gir en fantastisk ytelse.

Ingen tester

Ingen filmer